سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یک کلیمی در نمایشگاه قرآن مسلمان شد

     

 

به گزارش روز جمعه خبرنگار معارف گروه فرهنگی ایرنا، تشرف این کلیمی به دین اسلام آن هم در فضای معنوی نمایشگاه قرآن نوید تاثیرگذار بودن این رویداد مهم کشور را به همراه دارد، رویدادی که می تواند در بخش های مختلف نیز تاثیری عمیق بر مخاطبان داشته باشد.
این هموطن کلیمی که بنا به گفته کارشناسان بخش پژوهش و گفت و گوهای قرآنی نمایشگاه، حدود 60 سال سن داشته و عضو یکی از تیم های کوهنوردی تهران است علاقه بسیاری به اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زهرا (س) دارد.
او که به قصد بازدید و خرید به نمایشگاه قرآن آمده بود با دیدن فضای معنوی نمایشگاه تحت تاثیر قرار گرفته و پس از مشاوره با کارشناسان مذهبی حاضر در بخش پژوهش و گفت و گوهای قرآنی در مدت سه جلسه سرانجام تصمیم نهایی خود را گرفته و به دین اسلام مشرف شد.
کارشناس مذهبی بخش پژوهش و گفت و گوهای قرآنی نمایشگاه که با این هموطن کلیمی به مشاوره و گفت و گو پرداخته به خبرنگار ایرنا گفت: این هموطن کلیمی در بازار تهران مشغول به کار است و برخی از روحانیون، زیارتگاه ها و اماکن مذهبی ما را به خوبی می شناسد.
این کارشناس مذهبی که خواست نامش فاش نشود، افزود: کلیمی تازه مسلمان با برخی آداب و رسوم مسلمانان در ماه مبارک رمضان و مناسبت های مختلف مذهبی آشنایی دارد.
وی تصریح کرد: هموطن مذکور پس از ذکر شهادتین و مسلمان شدن تقاضای یادگیری نماز را داشته و به دنبال مکانی است تا قرآن کریم را فراگیرد.
این کارشناس مذهبی یادآورشد: یکی از ویژگی های بارز برخی اعضای اقلیت های دینی مختلف این است که ارادت خاصی به اهل بیت (ع) دارند که ما باید به این ظرفیت توجه کرده و زمینه مسلمان شدن این افراد را فراهم سازیم.
وی ادامه داد: این فرد تازه مسلمان قرار است بار دیگر در نمایشگاه قرآن حضور یافته و بسته فرهنگی شامل سی دی آموزش قرآن، عقاید و اخلاق و کتاب های دینی و آموزش احکام به زبان ساده را که توسط کارشناسان و استادان دینی تهیه شده را دریافت کند.
این کارشناس مذهبی که سال گذشته در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 16 نفر از ادیان و فرقه های مختلف از جمله مسیحی، اهل سنت و بهائیت را به دین مبین اسلام و تشیع هدایت کرده بود، از افشای نام هموطن کلیمی که در نمایشگاه امسال به اسلام مشرف شد، به دلایل امنیتی و جلوگیری از فشارهای هم کیشان قبلی اش به وی خودداری کرد.
این کارشناس مسایل دینی گفت: مسلمان شدن یک فرد از اقلیت های دینی همواره با واکنش تند همکیشان او مواجه می شود و فرد هیچ گونه امنیتی ندارد و متاسفانه در کشور ما هم ساز و کار و مسایل حقوقی برای این امر در نظر گرفته نشده است.
وی تصریح کرد: شدت این مساله تا آنجا است که ما در برخی موارد برای فردی که تمایل به شیعه شدن دارد تقیه می کنیم به این معنا که او در دل مسلمانی را بپذیرد اما به زبان نیاورد.



+ نوشته شده در  سه شنبه 89/5/26ساعت  2:22 عصر  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر

 

سلام
سلام برروزه داران این ماه

هدیه به همه شما بزرگواران روی لینک زیر کلیک بفرمائید



+ نوشته شده در  سه شنبه 89/5/26ساعت  12:27 عصر  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر

مردی مصری به نام حسین پس از این که پزشک به اشتباه مرگ او را تشخیص داده بود، پس از پنج روز زندگی در تاریکی قبر، زنده خارج شد.


به گزارش خبرگزاری ابنا این فرد که ?? سال دارد در گفتگویی با تلویزیون گفت: «چند شب پیش به خانه برگشتم و مانند همیشه پس از صرف شام، به خواب عمیقی فرو رفتم. اما از آن خواب دیگر بر نخاستم تا اینکه به بیمارستانی در قاهره منتقل شدم و پزشکان مرگ مرا اعلام کردند!».
حسین در ادامه افزود: «پزشکان که با بدن بیهوش من که فاقد علائم حیاتی بود، روبرو شدند به مرگ من نظر دادند. آنها  قصد کالباد شکافی مرا داشتند تا به علت وفات پی ببرد، اما خانواده‏ام از این کار ممانعت کردند و پس از غسل و کفن کردن، مرا به قبرستان منتقل کردند».
پس از آن بود که او در کنار پدر خود به خاک سپرده شد و مراسم نماز میت، ختم و عزا برای او به پا شد.
تا این که پس از سه روز حسین به هوش آمد و در حالی که در پارچه‏ای پیچیده شده بود و چیزی جز تاریکی قبر نمی‏دید و بشدت به خود می‏لرزید، شروع به فریاد کرد.
حسین ماجرا را این گونه نقل می‏کند: «سه روز در درون قبر در بدترین شرایط حرکت می کردم و از افرادی که خارج قبر بودند کمک می‏خواستم اما حتی اگر کسی صدای مرا می‏شنید از ترس به قبر نزدیک نمی‏شد تا این که گور کن در روز پنجم مرا از قبر خارج کرد و جان دیگر به من داد».
این مرد مصری، پس از آن به بیمارستان منتقل شد و اقدامات فوری برای نجات او انجام شد تا اینکه به حالت طبیعی خود بازگشت و زندگی خود را مانند گذشته از سر گرفت.



+ نوشته شده در  سه شنبه 89/5/26ساعت  1:37 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر

این روزنامه با ادبیاتی خارج از شؤون رسانه‌ای که از خشم آنها در شکست در عرصه سیاسی عراق ناشی می‌شود، نوری المالکی، سید عمار الحکیم و سید مقتدا صدر را به مزدوری برای ایران متهم کرده و در پایان نیز اقدام به توهین به امام عصر(عج) نموده است.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مشرق، روزنامه الشرق الاوسط وابسته به محافل وهابی حکومت عربستان سعودی که در لندن چاپ می‌شود اقدام به توهین به امام عصر(عج) کرد.
روزنامه الشرق‌الاوسط در شماره دیروز خود با اشاره به اوضاع عراق و بحران تشکیل دولت در این کشور بشدت به ایران و شیعیان عراق و رهبران شیعی این کشور حمله کرده و حضرت امام مهدی(عج) را مورد توهین و هتک حرمت قرار داد.


این روزنامه با ادبیاتی خارج از شؤون رسانه‌ای که از خشم آنها در شکست در عرصه سیاسی عراق ناشی می‌شود، نوری المالکی، سید عمار الحکیم و سید مقتدا صدر را به مزدوری برای ایران متهم کرده و در پایان نیز اقدام به توهین به امام عصر(عج) نموده است.
این مقاله که به دست یک نویسنده یمنی مقیم لندن نگاشته شده در پایان با طرح این سؤال که عراقی‌ها چه زمانی می‌توانند تشکیل دولت در عراق را ببینند، با ادبیاتی سخیف ضمن زیر سؤال بردن عقیده شیعیان به مهدویت و به سخره گرفتن آن ادامه می‌دهد: «تشکیل این دولت نیاز به معجزه‌ای در حد دخالت‌های "امام مهدی" دارد که به خیال محمود احمدی نژاد، دستانش همه امور را می‌گرداند.»



+ نوشته شده در  سه شنبه 89/5/26ساعت  1:34 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر
در مسابقات جام غرب آسیا در سال 1381 که در اردن برگزار می شد، علی کریمی در میانه مسابقات از تیم اخراج و به تهران بازگردانده شد.
< type="text/java">
سایت گل نوشت: علی کریمی از استیل آذین اخراج شد. این خبری بود که تیتر همه خبرگزاری ها و سایت های خبری شد و به زودی در صفحه اول روزنامه ها نیز به چشم خورد. اخراج کریمی از استیل آذین با توجه به خبرهای دو روز اخیر چندان هم عجیب نبود، چرا که آجرلو مدیرعامل باشگاه استیل آذین دیروز اعلام کرده بود که به موضوع مصاحبه های کریمی بعد از بازی با استقلال رسیدگی خواهد کرد و او قولش را با اخراج این بازیکن عملی کرد.
این اولین باری نیست که ستاره سالهای اخیر فوتبال ایران جنجال آفرینی می کند، چرا که در دوران حرفه ای او موارد متعددی از این جنجال ها وجود داشته است. کریمی بازیکن رک و صریحی است که در هر بار مصاحبه او باید منتظر انتقادات صریح و شدیدی از مربی گرفته تا رئیس فدراسیون بود.

***
اولین بار در جام رمضان سال 75 بود که علی کریمی خبرساز شد، منتها در ان زمان بازیکن گمنامی بود و خبرسازی او خیلی مورد توجه قرار نگرفت. علی کریمی در یک مسابقه از جام رمضان مقابل تیمی قرار گرفت که علی دایی ستاره آن روزهای فوتبال ایران در ان بازی می کرد. کریمی چند بار توپ را از لای پاهای علی دایی رد کرد و باعث عصبانیت دایی شد. درگیری این دو بازیکن در ان شب دعوای حسابی راه انداخت که با وساطت دیگر بازیکنان و مربیان ختم به خیر شد.

***
ستاره جدید فوتبال ایران پس از درخشش در بازیهای آسیایی 1998 بانکوک از سوی ایوان کوردس آلمانی به تیم امید دعوت شد. در مسابقات جام دانهیل ویتنام، کریمی که رابطه خوبی با کوردس نداشت، در بازی مقابل ویتنام نیمکت نشین شد. او در اواسط بازی به میدان آمد و در اعتراض به اخراج علی انصاریان، یک مشت به سینه تورو کامیکاوای ژاپنی زد و با زدن پاهای داور نگون بخت ژاپنی باعث سرنگونی او در زمین شد! علی کریمی اخراج شد و از سویAFC یک سال محروم شد.

***
در اولین مصاحبه بلند خود که با هفته نامه تماشاگران انجام داد، تیغ انتقادات شدید خود را متوجه علی دایی و امیر عابدینی کرد. او گفته بود که خدا دایی را بغل کرده و البته سال گذشته در مصاحبه جدیدی باز هم گفت که هنوز معتقد است که خدا دایی را بغل کرده است! او همچنین گفته بود خوشحال است که از انتقالش به الاهلی امارات ریالی به عابدینی نرسیده است.(کریمی به عنوان بازیکن آزاد به الاهلی پیوست).

***
در مسابقات جام غرب آسیا در سال 1381 که در اردن برگزار می شد، علی کریمی در میانه مسابقات از تیم اخراج و به تهران بازگردانده شد. گفته می شود اخراج او به دستور دادکان رئیس وقت فدراسیون بود. یک روز در تمرینات تیم ملی که دادکان نیز ناظر ان بوده، علی کریمی با کلاه حاضر می شود! دادکان شخصا کلاه را از روی سر کریمی برداشته و به بیرون پرت می کند. کریمی هم اردوی تیم ملی را ترک و از فهرست تیم اعزامی به بازیهای آسیایی 2002 پوسان نیز خط خورد.

***
در جام جهانی 2006 از روزهای خوبش به دور بود و دلیل آن هم مصدومیت طولانی مدت او در بایرن مونیخ بود. در بازی با پرتغال در دقیقه 65 تعویض و جای خود را به فریدون زندی داد. کریمی موقع بیرون آمدن از زمین آن لگد معروفش را نثار ساک پزشک تیم کرد که عکس آن لحظه به سرعت مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت. در بازی سوم مقابل آنگولا هم برانکو می خواست او را در نیمه دوم به زمین بفرستد که از دستور او سرپیچی کرد و حاضر به گرم کردن نشد!

***
اردیبهشت ماه 87 تیم ملی برای اردوی چند روزه به اردبیل رفت. علی کریمی در تیمی که دایی سرمربی آن شده بود، کاپیتان بود. فقط چند روز به بازیهای مقدماتی جام جهانی در مرحله اول مقابل امارات و سوریه باقی مانده بود که علی کریمی مصاحبه بلندی انجام داد و مسولان فدراسیون فوتبال را به بی کفایتی متهم کرد. فدراسیون فوتبال بلافاصله حکم اخراج کریمی از تیم ملی را صادر کرد. بعدها با فشار رسانه ها علی دایی او را به تیم ملی دعوت کرد، ولی کریمی حاضر نشد به تیم ملی برگردد.

***
فصل قبل و در بازی استیل آذین با تراکتورسازی، علی کریمی دوباره خبرساز شد . او پس از گلزنی مقابل تراکتور در ورزشگاه تختی به سمت هواداران این تیم رفت و با حرکتی باعث تحریک انها شد. هواداران تراکتور که قرار بود در بازی برگشت از خجالت او دربیایند، اما به هدف خود نرسیدند. چرا که کریمی در بازی مقابل سایپا با مجید ایوبی درگیر شد و کارت قرمز گرفت تا به تبریز نرود.

***
اردوی تیم ملی قبل از آغاز لیگ در اتریش یکی از خبرساز ترین اردوهای تاریخ تیم ملی بود. علی کریمی که در دو بازی مقابل ستاره سرخ و واشاش دو گل زده بود، به ناگاه تیم ملی را ترک کرد و به تهران بازگشت. دلیل بازگشت او مصدومیت اعلام شد، اما خبرهایی وجود داشت مبنی بر اینکه او با قطبی درگیر شده است. او چند روز بعد در مصاحبه ای گفت که قطبی باید شهامت داشته باشد و دلیل دعوت نشدن او به تیم ملی را اعلام کند.

***
کریمی که یک روز قبل از بازی با استقلال در تمرینات این تیم با درودگر سرپرست تیم درگیر شده بود، در مصاحبه با سایت شخصی اش گفت که با مدیریت فعلی امیدی به قهرمانی وجود ندارد! او با جمله خود نشان داد که ماجرای اختلافات او با آجرلو مدیرعامل باشگاه صحت داشته است و فقط به خاطر هدایتی حاضر به تمدید قرارداد خود با استیل آذین شده است. باشگاه استیل آذین در بیانیه ای دلیل اخراج کریمی را روزه خواری عنوان کرده است.


+ نوشته شده در  دوشنبه 89/5/25ساعت  2:55 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر
شرح دعای روز پنجم ماه رمضان از زبان مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی

 مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی، شرح کوتاهی بر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان دارد این عالم ربانی در بخشی از شرح دعای روز پنجم می‌گوید: «خدایا مرا از مستغفرین قرار بدهد» یعنی اینکه واقعاً استغفار کنم و اگر مال حرامی دارم، آن را حلال کنم. به گناهی که قبلاً کردم فکر نکنم و از آن لذت نبرم.


 در دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ، وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ الْقَانِتِینَ، وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِکَ الْمُقَرَّبِینَ، بِرَأْفَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ» «خدایا در این روز مرا از آمرزش جویان درگاهت قرار ده، و قرار ده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت، و در این روز مرا از دوستان نزدیکت قرار ده، به حق مهربانی‌ات، ای مهربان‌ترین مهربانان»

*شرح فرازهای دعا

آیت‌الله مجتهدی در شرح «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ» می‌گوید: در این دعا می‌گوییم خدایا من را در این ماه رمضان جزو مستغفرین قرار بده، برای استغفار، باید شرایط استغفار را داشت. کسی که مال حرام خورده که با استغفار کارش درست نمی‌شود. باید برود و صاحبان مال را راضی کند.
وی در ادامه می‌گوید: با مال حرام و رشوه و ربا رشد کرده‌ای، حال که توبه می‌کنی باید بروی سود ربا را به صاحبان آن بازگردانی. غذای کم و حلال بخوری تا گوشت‌های تنت که با مال حرام پرورش یافته‌اند، آب شوند.
این استاد اخلاق می‌افزاید: کسی که شب تا صبح پای کار حرام نشسته،‌ باید شب‌ها احیاء نگهدارد و عبادت کند. از جمله در شب 15 شعبان که احتمالاً شب قدر است که تمام مقدورات ما در آن نوشته می‌شود.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی ادامه می‌دهد: پس «خدایا مرا از مستغفرین قرار بدهد» یعنی اینکه واقعاً استغفار کنم و اگر مال حرامی دارم، آن را حلال کنم. به گناهی که قبلاً کردم فکر نکنم و از آن لذت نبرم. حالا زبانی هم استغفار کنیم، خوب است. بعد از نماز مغرب هم 70 بار استغفار وارد است.
وی به بیان حدیثی در این باره می‌پردازد و می‌گوید: «من اکثرالاستغفار» کسی که زیاد استغفار کند، 4 چیز به دست می‌آورد. «جعل الله له من کل همٍ و غمٍ فرجا» اگر غم و غصه دارد، غم و غصه‌اش بیرون می‌آید. من هم دلم غصه‌دار می‌شود. وقتی شیعیان عراق را می‌کشند، وقتی در فلسطین جنایت مرتکب می‌شوند، روایت هم داریم وقتی یک شیعه در غرب عالم غصه‌دار می‌شود، یک شیعه هم در شرق عالم محزون می‌شود.
این استاد اخلاق تأکید می‌کند: آدم گاهی اوقات بیخودی غم و غصه‌اش می‌شود. من گاهی همینطوری غصه‌ام می‌گیرد، تسبیح را برمی‌دارم، استغفار می‌کنم و حالم خوب می‌شود.
آیت‌الله مجتهدی تهرانی در ادامه می‌گوید: دوم «من کل خوفٍ امنا» گاهی اخبار ناخوشایند را می‌دهند. اگر استغفار کنی، هیچ خبری نمی‌شود. یه نفر دشمن داری، تهدید کرده که امشب ترورت می‌کنم، استغفار کنی او را یکی دیگر ترور می‌کند و راحت می‌شوی. اگر استغفار کرده‌ای از کسی نترس و فقط از خدا بترس.
وی ادامه می‌دهد: سوم «من کل ضیق ٍ مخرجا» صاحبخانه‌ تو را جواب کرده؟ سفته‌هایت عقب افتاده؟ گرفتاری؟ اگر استغفار کنی همه اینها درست می‌شود.
این عالم برجسته ادامه می‌دهد: اگر در گرفتاری هستید، اگر مشکل ازدواج دارید، اگر منزل می‌خواهید،‌ استغفار کنید، خدا گره از کارهاتان باز می‌کند. اما باید شرایط استغفار را هم مراعات کرد.
وی ادامه می‌دهد: و چهارم اینکه «ورزقه من حیث لا یحتسب» از جایی که گمان نداری استغفار کنی، می‌آید. همسفر خوب پیدا می‌کنی، یه زن خوب گیرت می‌آید برای نماز شب. اگر استغفار کردی یک زن نماز شب‌خون گیرت می‌آید و اگر استغفار نکنی یک زن بی‌نماز گیرت می‌آید.
آیت‌الله مجتهدی در ادامه می‌گوید: رزق همه‌اش پول نیست. در احادیث که آمده اگر این کار را بکنی رزقت زیاد می‌شود، رزق معنوی رزق است، رفیق خوب رزق است، همسفر خوب هم رزق است. هر وقت می‌خواهید مسافرت بروید، چندبار استغفار کنید تا یک همسفر خوب داشته باشید.
وی در ادامه در شرح «وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ الْقَانِتِینَ» می‌گوید: خدایا من را از بندگان شایسته خودت قرار بده. فرمانبردار تو باشم. اطاعت تو را کنم. خدا آدم فرمانبردار را دوست دارد.
این استاد بزرگ اخلاق در ادامه در شرح «وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِکَ الْمُقَرَّبِینَن» اظهار می‌کند: خدایا من را از دوستان نزدیکت قرار بده. آیا خدا دوست نزدیک دارد؟ بله، بندگانی هستند که آدم آنها در بهشت هم پیدا نمی‌کند. خطاب می‌شود که خدایا این دوست ما کجاست؟ ندا می‌آید که در حضور و بهشت خدا رفته است.
وی با بیان اینکه بهشت خدا جدا از بهشت معمول است، می‌گوید: بهشت معمولی برای کسانی است که غذا و حوری می‌خواهند؛ اما آنها که خود خدا را می‌خواهند و عبادت را برای خود خدا کردند و نه برای ترس از جهنم، آنها در بهشت خدا وارد می‌شوند. آیه قرآن هم وجود دارد. «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» از خدا بخواهیم که در آن بهشت قرار بگیریم. جنت فردوس، جنت عدل جنت‌های متعدد وجود دارد ولی جنت خدا عالی است.
این عالم ربانی در ادامه در شرح فراز آخر دعای روز پنجم ماه رمضان «بِرَأْفَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ» می‌گوید: خدا به مهربانی خودت، دعاهای ما را مستحاب کن. این خدایی که رحمت از همه رحم‌ها بیشتر است.



+ نوشته شده در  دوشنبه 89/5/25ساعت  2:23 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر
اسلام، داری دو شکل متفاوت است : یک شکل ظاهری دارد و آن این که هر کس شهادتین را بر زبان جاری کند، در زمره مسلمانان است و حکم اسلام در مورد او جاری است . چنین کسی اگر اعمال دین اسلام یا برخی از آنها را انجام نمی دهد ، نباید از روی انکار باشد ، بلکه اگر انجام ندادن به خاطر انکار آن باشد و این انکار به خدا یا پیامبر برگردد ، از اسلام خارج می شود. شکل دیگراسلام واقعی و باطنی است که جایگاه آن قلب آدمی است، نه زبان و ظاهر او که از این شکل ، تعبیر به ایمان می شود و ایمان بالاتر و برتر از اسلام است.

در آیات قرآن آمده است: "اعراب گفتند که ما ایمان آورده‏ایم، ای پیامبر! به آن‏ها بگو که اسلام آورده (تسلیم شده‏اید) و هنور ایمان در دلهای شما وارد نشده است".(1)

گرایش به اسلام ممکن است انگیزه‏های مختلفی داشته باشد، حتی انگیزه‏های مادی و منافع شخصی، ولی ایمان حتماً از انگیزه‏های معنوی سرچشمه می‏گیرد. امام باقر(ع) می‏فرماید: "ایمان اقرار است و عمل، و اسلام اقرار بدون عمل است".(2)

امام صادق(ع) می‏فرماید: "ایمان شریک اسلام می‏شود، ولی اسلام شریک ایمان نیست".(3) در روایتی دیگر امام باقر(ع) فرمود: "ایمان آن است که در دل مستقر شود و بنده را به سوی خدا کشاند و اطاعت خدا و گردن نهادن به فرمانش مصدّق آن باشد، ولی اسلام گفتار و کردار ظاهری است".(4)

مومن واقعی کسی است که به دستورهای اسلام عمل نماید؛ واجبات را انجام دهد و محرّمات را ترک نماید یعنی ایمان واقعی همراه عمل است و عملش باید مطابق با ایمانش باشد.

در بعضی آیات آمده است: "مومنان کسانی اند که چون یاد خدا شود، دلهاشان ترسان می‏شود و چون آیات الهی برایشان خوانده شود، ایمانشان افزون می‏شود و بر پروردگار خود توکّل می‏کنند. آنان که نماز را بر پا می‏دارند و از آنچه روزیشان داده‏ایم، انفاق می‏کنند. آنان مومنان واقعی هستند".(5)

با این بیان می توان گفت ، انجام تمام اعمال و دستورات دینی شرط اسلام و حتی ایمان نیست ؛ زیرا چه بسا انسان مومنی باشد که مرتکب گناه شود یا از یکی از دستورات تخلف نماید و یا از مسیله ای آگاه نباشد ،سپس با توبه یا انجام عمل ، آن را جبران نماید . اما انسان مومن و حتی مسلمان باید سعی نماید که تمام واجبات را انجام داده و از تمام محرمات پرهیز نماید. به عبارت دیگر در وجود انسان باید حالت تسلیم و فرمان پذیری باشد و در نیت و درون خود بخواهد که به همه مسایلو احکام اسلام عمل نماید و این حالت در غالب مسلمانان وجود دارد ؛ پس نمی توان گفت که ما یا دیگر مسلمانان چون به تمام احکام عمل نمی کنیم ، پس مسلمان نیستیم ، اما در عین حال باید مراقب باشیم که  این اسم (مسلمانی) ملزوماتی دارد که باید فراهم آوریم ونگران باشیم که آیا حالت تسلیم در مقابل فرمان الهی در درون ما هست یا نه؟ آیا به ملزومات آن عمل می کنیم ؟ آیا اعمال ما مورد قبول و مرضی خداوند هست؟ آیا شرط مسلمانی به جا می آوریم؟

فردا قیامت بر ما چه خواهد گذشت؟

گر مسلمانی به این است که حافظ دارد وای اگر در پس امروز بود فردایی

پی‌نوشت‌ها:
1. اصول کافی، ج 3، ص391 .
2.همان، ص 42.
3.همان، ص 41.
4.حجرات (49) آیه 14.
5.انفال (8) آیات 2 - 4 .

+ نوشته شده در  دوشنبه 89/5/25ساعت  1:4 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر

 



تق تق صدای در شد و خواب از سرم پرید
بابا رسید و گفت که ماه خدا رسید
نان و پنیر و سبزی و خرما به دست او
- دستم پر است اهل و عیالم کمک کنید
ما پیشواز ماه خدا رفته بوده ایم
این ضعف تشنگی که امان مرا برید
امواج رادیو همگی قاصدک شدند
رهبر هلال ماه خدا را به چشم دید
جانم چه مژده ای چه خبر بهتر از همین
ماه عسل شد و دلم از سینه پر کشید
مادر صدام زد:پسرم سفره را بچین
قند و شکر ببر که دگر چای دم کشید
با بوی آش رشته و نعنای داغ آن
دیگر ز گوشه ی دهنم آب می چکید
بابا کنار سفره ی افطار می نشست
بازم تذکرات قدیم و کمی جدید
- فردا به عهده ی تو ؛ نشد، با برادرت
باید که نان سنگک و یا بربری خرید
امشب به بعد، بزم مناجات هم به پاست
در محفل محمد و منصور یا سعید *
اقوام هم ز ما همه دعوت نموده اند
تک تک نوشته ام همه را بین سررسید
یکشنبه خاله جان و سه شنبه عمو علی
جمعه عزیز و جمعه ی بعدش عمو حمید
چون که عموی من به شهادت رسیده است
یک روز می رویم سر خاک این شهید
کی میشود که خانه ی مادرزنم روم؟!!!
بابا: رضا,رضا....گل خواب از سرم پرید



+ نوشته شده در  جمعه 89/5/22ساعت  2:30 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر

یا عَظیمَ المَن! گناه آورده ام
غافرُ التَوب! اشتباه آورده ام
لا تُؤدِّبنی، خودم شرمنده ام
تازه قلبم را به راه آورده ام
عُدّتی فی کُربَتی! دلخسته ام
من جوانیِ تباه آورده ام
صاحِبی فی شِدّتی! من را مران
رو به سوی باراله آورده ام
أینَ عَفوُک؟ أینَ سِترُک؟ یا جَمیل!
نامه ای غرق گناه آورده ام
قاضیُ الحاجات، خَیرُالحاکمین!
رو به ربِ دادخواه آورده ام
یا أنیسَ الذّاکرین و یا بَصیر!
اشک توبه از نگاه آورده ام
یا حَلیم و یا کَریم و یا غَفور!
خلوتی، تار و سیاه آورده ام  
هارِبٌ مِنکَ إلَیکَ، یا اله!
من به سوی تو پناه آورده ام
وَاصرِف عَنی سَیّدی الأسواء، حفیظ!
وَاقضِ عَنَّ الدَین، آه آورده ام
یا غیاثَ المُستغیثین! ربّنا!
یک زبان عذر خواه آورده ام
لا تُخَیِّبنی،أنا العَبدُ الحُسین
گریه بر این پادشاه آورده ام



+ نوشته شده در  چهارشنبه 89/5/20ساعت  1:36 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر

راه کارهای موثر برای یافتن همسر

 

قدم اول این است که خودتان را درست بشناسید و مطمئن باشید که واقعا تصمیم دارید ازدواج کنید یا نه و اگر پاسخ مثبت است به چه دلیل؟ بخاطر پول ؟ ظاهر طرف مقابل ؟ شخصیتش ؟ یا صرفا برای اینکه از خانه پدری فرار کنید ؟ کسی که خودشناسی می کند، برای زندگی خودش هدف قائل می شود، برنامه ریزی می کند، آرزوهایش را روی کاغذ می آورد و جاهای خالی زندگی اش را شناسایی می کند. کسی که خودش را خوب می شناسد، کمتر تحت تاثیر حرف دیگران مسیر زندگی اش را تغییر می دهد و دوست دارد خودش بداند با زندگی اش چه کار می کند.

ادامه مطلب...

+ نوشته شده در  شنبه 89/5/9ساعت  2:13 صبح  توسط مجنون الفاطمه الزهرا (س)  |  نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >
 


 

log